LIIKUNTA

TEHTÄVÄKORTIT

Liikunta-teema sisältää kuusi tehtäväkorttia.

1. Tee suunnitelma liikkumisesta

Kun liikut joka päivä, jaksat paremmin ja olosi on hyvä. Silloin on myös helpompi opiskella.
Liikuntaa on helppo lisätä arkeen. Et tarvitse erityistä liikuntaharrastusta. Sinun ei tarvitse liikkua niin tehokkaasti kuin pystyt tai laskea kaloreita. Riittää, että liikunnasta tulee hyvä olo.

Vinkkejä:

  • Jokaiseen päivään on hyvä kuulua ainakin 1 tunti kestävyysliikuntaa. Siitä puoli tuntia on hyvä olla reipasta vauhtia. Kestävyysliikuntaa ovat esimerkiksi reipas kävely, hölkkä, pyöräily ja uiminen. Kestävyysliikunnan aikana sydämen syke nousee ja sinua hengästyttää.
  • Tee myös joka viikko kolme kertaa liikuntaa, joka lisää voimaa ja notkeutta. Sitä ovat esimerkiksi venyttely, jooga, pallopelit ja tanssi.
  • Älä ole pitkiä aikoja paikallasi, vaan liiku aina kun voit. Pidä usein taukoja ja venyttele tai kävele. Älä istu liikaa. Vähennä ruutuaikaa ja katso vähän televisiota.
Fill out my online form.