TERVEYS

TEHTÄVÄKORTIT

Terveys-teema sisältää yhdeksän tehtäväkorttia.

1. Älä syö liikaa sokeria

Sokerissa ei ole lainkaan ravintoaineita, vaan ainoastaan energiaa. Sokeria on huonoa hampaille ja se myös lihottaa.

Miehet saavat syödä yhdessä vuorokaudessa 26 sokeripalan verran sokeria. Naisten raja on 22 sokeripalan verran sokeria päivässä. Nämä rajat eivät saisi ylittyä. Ja mitään haittaa ei ole siitä, jos et syö yhtään sokeria.

Miksi sokeri maistuu? Väsyneenä tekee mieli makeaa. Myös energiajuoma houkuttelee, kun olo on väsynyt. Energiajuomassa ei ole kuitenkaan ollenkaan hyvää energiaa. Siinä on vain sokeria.

Fill out my online form.