TERVEYS

TEHTÄVÄKORTIT

Terveys-teema sisältää yhdeksän tehtäväkorttia.

3. Syö vähemmän suolaa

Liian suuri määrä suolaa nostaa verenpainetta ja on haitaksi sydämelle. Ihminen tarvitsee suolan natriumia, mutta vain alle yhden gramman päivässä. Oikeastaan ruokaan ei pitäisi ollenkaan lisätä suolaa.

Suolaa on piilossa monissa elintarvikkeissa. Esimerkiksi näissä on suolaa:

  • leipä
  • valmisruoka
  • leikkeleet
  • juustot

Saat syödä päivässä vain alle 5 grammaa suolaa. Tämä raja ylittyy hyvin helposti.

Fill out my online form.