Liikunta

TEHTÄVÄKORTIT

Liikunta-teema sisältää kuusi tehtäväkorttia.

1. Tee suunnitelma liikkumisesta

Kun liikut joka päivä, jaksat paremmin ja olosi on hyvä.

Liikuntaa on helppo lisätä arkeen. Et tarvitse erityistä liikuntaharrastusta. Sinun ei tarvitse liikkua niin tehokkaasti kuin pystyt tai laskea kaloreita. Riittää, että liikunnasta tulee hyvä olo.

Päivään on hyvä kuulua ainakin 1,5 tuntia kestävyysliikuntaa. Siitä 45 minuuttia on hyvä olla reippaalla teholla. Kestävyysliikuntaa ovat esimerkiksi reipas kävely, hölkkä, pyöräily ja uiminen. Kestävyysliikunnan aikana sydämen syke nousee ja sinua hengästyttää.

Lisäksi on hyvä tehdä kolme kertaa viikossa lihaskuntoa vahvistavaa liikuntaa. Sitä ovat esimerkiksi venyttely, jooga, pallopelit ja tanssi.

Fill out my online form.