TERVEYS

TEHTÄVÄKORTIT

Terveys-teema sisältää yhdeksän tehtäväkorttia.

9. Mieti, miten ihmismieli toimii

Ihmisellä on erilaisia asenteita ja arvoja. Ne voidaan jaksaa neljään alueeseen eli mielen arvokenttään: arvostan, hyväksyn, siedän ja vaikea sietää.

Mitä tämä tarkoittaa?

Kun arvostat jotakin ihmistä, hän on sinusta tärkeä ja kunnioitettava. Asiat ja ihmiset, joita arvostat, ohjaavat paljon toimintaasi.

Kun hyväksyt jonkun ihmisen, hän on sinusta ihan ok, mutta et arvosta erityisesti hänen tapojaan ja ominaisuuksiaan.

Kun siedät jotakin asiaa tai ihmistä, voit hyväksyä sen tai hänet, mutta et pidä sitä tai häntä hyvänä.

Kun sinun on vaikea sietää jotain asiaa tai ihmistä, sinun on myös vaikea hyväksyä se tai hän.

Fill out my online form.