Työkyky

TEHTÄVÄKORTIT

Työkyky-teema sisältää yhdeksän tehtäväkorttia.

4. Pidä taukoja töissä

Töissä on tärkeää pitää taukoja. Silloin työ ei rasita liikaa.

Kun pidät välillä tauon, olet virkeämpi. Ja kun olet virkeä, olet tehokas etkä tee helposti virheitä. Tauot auttavat myös, että lihakset ja nivelet eivät rasitu liikaa töissä.

Pidä tauko jo ennen kuin olet väsynyt.

Riippuu työstä, millainen tauko on hyvä. Jos istut paljon, liiku tauon aikana. Jos työ on fyysisesti rankkaa, lepää tauolla. Venyttely auttaa kaikkia. Tauon aikana on myös hyvä ajatella muuta kuin työasioita.

Näistä asioista tiedät, että tauot on järjestetty oikein työpaikalla:

  • Voit pitää tauon kesken työnteon.
  • Työpaikalla on yhteiset säännöt, miten tauko pidetään.
  • Tauot pidetään oikeasti ja silloin, kun ne on tarkoitettu pitää.
Fill out my online form.