TYÖKYKY

TEHTÄVÄKORTIT

Työkyky-teema sisältää yhdeksän tehtäväkorttia.

6. Kerro sosiaalisista taidoista

Sosiaaliset taidot ovat taitoja, joita tarvitset, kun olet toisten ihmisten kanssa. Töissä näitä taitoja tarvitaan esimerkiksi asiakkaiden, työkavereiden ja pomon kanssa. Hyvät sosiaaliset taidot ovat osa hyvää ammattitaitoa.

Näin toimit hyvin töissä:

  • Autat toisia työntekijöitä.
  • Teet yhteistyötä.
  • Neuvottelet asioista.
  • Jos et tiedä jotain asiaa, pyydät apua tai haet tietoa.
  • Kuuntelet neuvoja ja palautetta.
  • Noudatat työpaikan sääntöjä.
  • Osaat toimia asiakkaiden kanssa.
  • Ymmärrät, että ihmiset ovat erilaisia.
  • Olet ylpeä työstäsi ja ammatistasi.
Fill out my online form.