
Työkyky
TEHTÄVÄKORTIT
Työkyky-teema sisältää yhdeksän tehtäväkorttia.
5. Kerro työvälineistä ja työtiloista
Työn pitää aina olla turvallista ja sujuvaa. Työ sujuu hyvin, kun kaikki työvälineet sopivat sinulle ja sinun työhösi.
Työvälinettä saa käyttää vain siihen tarkoitukseen ja niissä olosuhteissa, joihin se sopii. Saat käyttää töissä vain niitä välineitä, joihin sinulla on koulutus ja perehdytys. Kun käytät työvälinettä, ota aina huomioon sen käyttöohjeet.
Työvälineiden kanssa on tärkeitä asioita ovat:
- Tiedät, miten käytät välinettä.
- Työvälineen muoto, paino ja muut ominaisuudet ovat sellaisia, että sinun on hyvä käyttää välinettä.
- Voit käyttää välinettä helposti ja hyvässä asennossa.
- Tärinää ja melua on mahdollisimman vähän.
Vinkkejä:
- Ennen kuin aloitat työn, ota esiin ja lähellesi kaikki välineet ja tarvikkeet, joita tarvitset työssä.
- Kun olet valmis, vie kaikki tavarat niiden oikeille paikoille.
- Jos välineet tarvitsevat huoltoa, huolla ne valmiiksi ennen seuraavaa työkertaa.
Fill out my online form.